Pek çok şirket ve yöneticileri otomasyon teknolojileri kullanmanın rekabet üstünlüğü ve kârlılık elde etmek için en akıllıca yollardan biri olduğunu düşünür. Bu konuda tümüyle haklılar, zira bir şirkette otomasyon araçları (RPA, akıllı belge işleme, veri çözümleme vb.) kullanıldığında; maliyetlerin düşmesi, daha hızlı ve etkili operasyon döngüleri yaratma, insan hatasını ortadan kaldırma gibi çeşitli faydalar görülür. Ne var ki otomasyonun bir başka alandaki çok önemli katkısı sık sık göz ardı edilmektedir. Bu alan çalışan memnuniyetidir.
Çalışanların yeteneklerini geliştiren, onların potansiyelini ortaya çıkaran teknolojiler kullanılmaya başladığında, çalışanlar memnuniyeti belirgin şekilde artar. Bu sayede, teknoloji kullanımı sadece araçsal olmaktan çıkar ve kurum içinde uzun vadeli, kalıcı bir kültür dönüşümü yaratmak mümkün olur.
Akıllı Otomasyon Çalışanlarınızı Nasıl Daha Yetenekli Kılar?
Yakın zamanda Deloitte tarafından 11.000 yöneticiyle yapılan bir araştırmada, yanıt verenlerin 60%’tan fazlası işlerini yapay zeka, robotik ve yeni teknolojiler etrafında yeniden organize ettiklerini ifade etmişlerdir.
Robotlar, makineler, otomasyon yazılımları, sürekli tekrarlanan işleri elbette insanlardan daha hızlı ve hatasız şekilde yapabilir. Ne var ki yeniliklere uyum, yaratıcı düşünme, sorumluluk alma, ahlaki değerlendirme gibi beceriler sadece insanlar yani çalışanlar tarafından sergilenebilir. İnsanlar becerilerini sergileyebilecekleri alan bulduklarında kendilerini daha iyi hissetmekte ve işlerine bağlılıkları artmaktadır.
Akıllı otomasyonun çalışan memnuniyetini arttırmasını sağlayan bir diğer unsur, bu araçları kullanarak çalışanların günlük stres düzeylerini azaltmaktır. Son dönemde yapılan bir araştırmada çalışanların stres seviyesinin sürekli artmakta olduğu görülmektedir. İnsanlar uygun araçları kullanarak işlerini daha hızlı ve düzgün olarak teslim edebileceklerini bilirlerse, kendilerini çok daha rahat hissedeceklerdir. Çalışanların 89%’u otomasyon araçlarının onlara daha verimli çalışma konusunda yardımcı olduğunu belirtmişlerdir.
Akıllı Otomasyona Nereden Başlamalı?
Basit ve küçük adımlarla başlamanın hiçbir sakıncası yok. Öncelikle neye ihtiyacınız olduğunu tanımlamaya çalışın. İş süreçleriniz hangi aşamalarda tıkanıyor, hangi operasyon iyileştirmeye ihtiyaç duyuyor. Bu aşamada çalışanlara kulak vermek ve karar alma mekanizmasının bir parçası haline gelmelerini sağlamak önemlidir.
Tanımlama aşamasından sonra kendinize uygun seçenekleri araştırmaya başlayabilirsiniz. Adım adım giderek, ancak büyük resmi de asla gözden kaçırmadan ilerlemeye çalışın.